SZLAK CZARNY
DŁUGOŚĆ: 6,2 km
CZAS PRZEJŚCIA: 2 godz.
PRZEWYŻSZENIE: 160 m

Z centrum Szczyrzyca idziemy za szlakiem czarnym i zielonym w kierunku rozwidlenia dróg do Jodłownika i Skrzydlnej. Przy skrzyżowaniu, po lewej stronie, znajduje się cmentarz z I wojny światowej, po prawej – tablica pamiątkowa poległych w II wojnie światowej. Skręcamy za czarnym szlakiem w prawo w kierunku Skrzydlnej. Po lewej stronie znajdują się budynki placówek oświatowych w Szczyrzycu. Przed nami na horyzoncie potężny, trójszczytowy masyw Śnieżnicy.

SZLAK CZARNY
SZCZYRZYC - PRZEŁĘCZ POD GRODZISKIEM
DŁUGOŚĆ: 4,2 km
CZAS PRZEJŚCIA: 1 godz. 30 min.
PRZEWYŻSZENIE: 210 m

Z centrum Szczyrzyca prowadzi drogą asfaltową w kierunku Raciechowic. Za zabudowaniami gospodarczymi OO. Cystersów skręca w lewo, przechodzi w pobliżu domu w stylu szczyrzyckim i przez most na Stradomce. Wznosi się dość stromą ścieżką, później polną drogą, do drogi asfaltowej i skręca w prawo. Za chwilę dochodzimy do Wioski Indiańskiej. Z tego miejsca, w kierunku wschodnim widzimy Szczyrzyc i wzniesienia Beskidu Wyspowego: Łopusze, Pasierbiecką z Kamionną, grupę Świnnej Góry, Łopień, Mogielicę i dalej ku zachodowi: Ciecień, Księżą

SZLAK ZIELONY, potem SZLAK NIEBIESKI
SZCZYRZYC - CIECIEŃ - KSIĘŻA GÓRA - PRZEŁĘCZ POD
GRODZISKIEM - GRODZISKO
DŁUGOŚĆ: 10,5 km
CZAS PRZEJŚCIA: 3 godz. 45 min.
PRZEWYŻSZENIE: 660 m

Z centrum Szczyrzyca szlak prowadzi przez most na Stradomce, po czym skręca w lewo. Jesteśmy w Pogorzanach. Droga zatacza szeroki łuk. Na wypłaszczeniu widoczna rozległa panorama: w kierunku zachodnim dostrzegamy masyw Cietnia, po prawej widzimy Księżą Górę, Cublą Górę i Grodzisko. Na północy Jedna ze stacji Drogi Krzyżowej prowadzącej do Pustelni pod wezwaniem św. Benedykta sylwetka neoromańskiego kościoła w Górze św. Jana. W dolinie Stradomki Opactwo OO. Cystersów. Na wschodzie wzniesienia Pasierbieckiej i Kamionnej, Kostrzy, Górek Jodłownickich. Na południu „wał” Łopienia, Mogielica, trójszczytowa Śnieżnica, a na jej tle Pieninki Skrzydlańskie, Dzielec, Lubogoszcz i znowu Ciecień.

SZLAK ZIELONY
SZCZYRZYC – JODŁOWNIK – KOSTRZA
DŁUGOŚĆ: 9,6 km
CZAS PRZEJŚCIA: 3 godz. 15 min.
PRZEWYŻSZENIE: 440 m

Z centrum Szczyrzyca idziemy w kierunku rozwidlenia dróg do Jodłownika i Skrzydlnej. Po lewej stronie znajduje się cmentarz z I wojny światowej, a po prawej placówki oświatowe. Szlak prowadzi drogą asfaltową do Jodłownika, na odcinku około 100 metrów, następnie skręca w prawo na drogę polną. Z miejsca, gdzie szlak z drogi polnej wchodzi na dróżkę asfaltową, rozpościera się panorama: od południa Śnieżnica, na jej tle Pieninki Skrzydlańskie. W prawo Dzielec, Lubogoszcz, Wierzbanowska Góra, Ciecień, Księża Góra, Cubla Góra, Grodzisko. Wchodzimy pomiędzy zabudowania Janowic.

SZLAK ŻÓŁTY
SZCZYRZYC - DROGA KLASZTORNA - PRZEŁĘCZ POMIĘDZY KSIĘŻĄ
GÓRĄ A CIETNIEM
DŁUGOŚĆ: 4 km
CZAS PRZEJŚCIA: 1 godz. 15 min.
PRZEWYŻSZENIE: 310 m

Z centrum Szczyrzyca szlak żółty, ze szlakiem zielonym, skręca na most na Stradomce. Następnie szlak zielony skręca w lewo, my zaś za szlakiem żółtym, obok remizy strażackiej, idziemy prosto. Droga klasztorna wije się wśród zabudowań Pogorzan. Po przejściu około 2 km ukazuje się ładna panorama, a droga prowadzi w masyw Cietnia. W kierunku północno-wschodnim charakterystyczna sylwetka kościoła w Górze św. Jana. W kierunku wschodnim wzniesienie Łopusza, a dalej w prawo Pasierbiecka z Kamionną, Kostrza, Górki Jodłownickie, grupa Świnnej Góry, Zęzów, masyw Łopienia, Mogielica, Pieninki Skrzydlańskie. Na południu zaś trójszczytowy masyw Śnieżnicy. Przed nami Ciecień, a bardziej w prawo Księża Góra i Grodzisko.

Aktualności

ZAPROSZENIE

16.11.2023

Na wykład ks. profesora Krzysztofa KOŚCIELNIAKA wykładowcę akademickiego kontynuującego cykl wykładów w tematyce „Islam a Chrześcijaństwo – Historia i Teraźniejszość"